Startuje kampaň EU zaměřená na víno, sýry, rýži a olivový olej ze severovýchodní Itálie

26.11.2022 \\ Produkty

Kampaň European Lifestyle: Taste Wonderfood (ELTW), v překladu „Evropský životní styl: ochutnejte fantastické potraviny“, se s podporou EU zaměřuje na propagaci kvalitních produktů ze severovýchodní Itálie

Čtyři severovýchodoitalská sdružení Vini Valpolicella, Formaggio Asiago, Riso Vialone Nano a AIPO (meziregionální sdružení producentů oliv) spojila síly, zaměřila se na propagaci společného původu svých produktů a pod záštitou Evropské unie zahájila tříletou kampaň.

Tříletá kampaň „Evropský životní styl: ochutnejte fantastické potraviny“ (ELTW) má za cíl od nynějška až do konce roku 2024 obohacovat gastronomické scény Itálie, Německa a České republiky. Hlavním záměrem kampaně je představit čtyři nejdůležitější producenty nejlepších výrobků s chráněným označením původu (CHOP) a produktů s chráněným zeměpisným označením (CHZO) ze severovýchodní Itálie – a pomyslně tak oslavit čtyři kulinářské zázraky, které spojuje společný zeměpisný původ. Jedná se o vína Valpolicella, sýr Asiago s chráněným zeměpisným označením, rýže Vialone Nano s chráněným zeměpisným označením a olivové oleje s označením meziregionálního sdružení producentů oliv Associazione Interregionale Produttori Olivicoli (AIPO). Celou kampaň podtrhuje chytlavý slogan „That's Amore“, trefným způsobem odkazující na světový hit Deana Martina z roku 1953, v němž se vyzpíval ze své lásky a vášně k italské gastronomické tradici.

Ochutnávka kulinářských specialit s výjimečným původem

Vína Valpolicella, sýr Asiago s chráněným označením původu, rýže Vialone Nano s chráněným zeměpisným označením a oleje s chráněným označením původu naznačují zaměření celé kampaně.  ELTW hodlá hmatatelnými a konkrétními příklady poukázat na rodokmen potravin a jeho rostoucí význam. V Německu, Itálii a České republice se do konce roku 2024 uskuteční celá řada promo akcí pro širokou i odbornou veřejnost, včetně cílených degustačních kampaní. V nejbližší době se tyto čtyři severoitalské výrobky představí publiku, které bude mít možnost se seznámit nejenom se zvláštnostmi jednotlivých specialit a jejich individuálním chuťovým profilem, ale hlavně objevit téměř nekonečné množství vzájemných možných kombinací. 

O kampani „Evropský životní styl: ochutnejte fantastické potraviny"

Tříletá kampaň (2022–2024) „Evropský životní styl: ochutnejte fantastické potraviny“ sdružení Vini Valpolicella, Formaggio Asiago, Vialone Nano Veronese a Associazione Interregionale Produttori Olivicoli CHOP, kterou financuje Evropská unie, hodlá spojit vzájemně se doplňující potravinářské produkty se stejným regionálním původem a přiblížit je příjemným a přirozeným způsobem konečnému spotřebiteli. Maximální důraz bude při tom kladen na chráněný původ ze severovýchodní Itálie. Slogan kampaně „That's Amore“, který bude zaznívat napříč Itálií, Německem a Českou republikou, bude slyšet zejména při četných ochutnávkových kampaních v maloobchodním prostředí.

O sdružení Consorzio Tutela dei Vini Valpolicella

Consorzio Tutela dei Vini Valpolicella, neboli Konsorcium na ochranu vín Valpolicella, je sdružení vinařů, pěstitelů a stáčíren z vinařské oblasti Valpolicella, jež zahrnuje 19 obcí v provincii Verona. Konsorcium plní důležité institucionální úkoly: zabývá se propagací a informováním o vínech z území Valpolicella, ochranou značky a místního vinařství nebo dohledem nad označením a jeho ochranou.

O sdružení Consorzio Tutela Formaggio Asiago

Consorzio Tutela Formaggio Asiago, neboli Konsorcium na ochranu sýru Asiago, vzniklo v roce 1979, aby zajistilo, že jako Asiago budou označovány, uznávány a prodávány pouze sýry splňující přísné výrobní parametry. Institucionálními úkoly konsorcia jsou podpora výrobku, který je významným dědictvím národního zemědělsko-potravinářského průmyslu, včetně jeho propagace v Itálii i v zahraničí, a ochrana spotřebitelů před padělky. Dodavatelský řetězec sýra Asiago CHOP, čtvrtého nejčetněji prodávaného sýra z kravského mléka v Itálii, tvoří 36 výrobních závodů a 6 zráren, které ročně zpracují 2 200 00 tun mléka a vyrábí z něj čerstvý sýr Asiago CHOP (minimální doba zrání 20 dní) či jeho déle zrající variantu (doba zrání od 3 do více než 15 měsíců).

O sdružení Consorzio di Tutela della Nano Vialone Veronese

Chráněné zeměpisné označení Riso Nano Vialone Veronese se vztahuje pouze na rýži, která se pěstuje z přísně vybraných semen druhu Japonica, odrůdy Vialone Nano. Čistotu odrůdy, způsoby pěstování a zpracování rýže kontroluje Konsorcium pro ochranu CHZO Riso Nano Vialone Veronese, jež sdružuje podniky se závazkem dodržovat specifikaci produkce schválenou a registrovanou Evropským společenstvím.

O Associazione Interregionale Produttori Olivicoli (AIPO) Verona

Meziregionální sdružení producentů oliv (AIPO Verona) sdružuje více než 6 000 členů italského olivového průmyslu (pěstitelé oliv, lisovny oleje, konsorcia, družstva atd.), kterým nabízí technické, právní, regulační a agronomické poradenství či specializované kurzy. Je vybaveno laboratoří pro analýzu olejů, oliv a panenských výlisků s 15 000 údaji o různých druzích olejů z oblasti Středozemního moře a ročně provede přibližně 5 000 chemických analýz. Komise AIPO uznaná ministerskou vyhláškou provádí denně senzorické zkoušky a hodnocení olejů, spolupracuje také na regionálních a meziregionálních projektech.