Ollie Roučková: Merzouga Rally bylo peklem na zemi

16.05.2017 \\ Sport

Česká motocyklová závodnice Ollie Roučková, jezdí od svých šestnácti let na čtyřkolce a dosahuje skvělých výsledků na mezinárodní úrovni. Téměř na každých závodech se setkává s předsudky, ale hlavu si z toho rozhodně nedělá, vždyť celé řadě pochybovačů ukazuje záda. Bylo tomu tak i na Merzouga Rally, závodu, který prý byl peklem na zemi.

Merzouga Rally je postavena na základě afrických a jihoamerických dálkových soutěží. Letos se jednalo o 8 pokračování této soutěže, která si nachází stále větší a větší popularitu, což napovídá startovní listina, přihlásilo se celkem 178 závodníků (27 národností). Za Českou republiku v kategorii QUAD v celé historii nikdy nestartovala žena, letos naši reputaci napravila právě Ollie Roučková. Na startu se objevilo 23 Quadů a mezi nimi dvě odvážné ženy, naše Ollie Roučková a Španělka Fernandez Suarez Covadonga. Dojela na skvělém 14. místě mezi muži. Úspěšný byl také Tomáš Kubiena za Moto Racing Group, který dojel na 3 místě v mužích.

Vyjádření Ollie Roučkové k závodu Merzouga Rally
Jako každý rok tak i letos vedle nás začátečníků odstartovala prakticky celá dakarská motocyklová/Quadová špička (Milan Engel, Tomáš Kubiena, Vlček, Jacobo Cerutti...). Což pro mne osobně byl velký hnací motor, a to že jsem mohla zapisovat africké dobrodružství s tak velkými jmény po boku, bylo velmi motivující.
Během prologu a pěti velmi tvrdých etap jsem si ověřila, kde se nacházejí mé hranice. Součástí závodu byla také maratónská část, kdy jsme spali bez asistence uprostřed zuřící bouře. Hlavní roli hrál v marocké rally kromě bouře písek v mnoha podobách, a to vám povím, že zuřící bouře nás opravdu nešetřila. Trasa vedoucí přes hory a pouště nabídla pravé africké závodění a tak sem si osahala jak chutná fesh fesh, duny i pisty, vše v opravdu vysokých teplotách, které se pohybovaly kolem 40°C.

Ještě toho musím hodně zlešit a zapracovat, zejména na sobě a trénovat jízdu dle navigace - zde je má velká slabina. Také musím během roku najezdit mnoho KM v dunách, ač jsem je pečlivě trénovala před Merzouga Rally, tak jsem začátečnickou chybou šla přez řídítka právě na jedné ostré duně, ze které jsem si odnesla ponaučení, ale také pohmožděná žebra, bok, loket a prokousnutý ret.

Jak Ollie zhodnotila spolupráci se svým týmem a podporovateli?

  1. Generální partner - PROCAMPING
  2. Kompletní Rally jsem odjela na jedné sadě gum Maxxis Razzer 2
  3. Tlumiče Protlum - VÝBORNÁ PRÁCE
  4. Domotoru jsem používala: MOGUL MOTO 10W-40- v průběhu Rally nebylo nutné olej měnit
  5. Výživa - Fit Pro, Adventure Menu - bez těchto doplňků bych během Rally umřela hlady a kompletně se odvodnila
  6. Big Shock - mechanici z ČR zázemí noční šichty drtili na naší žluté vlně
  7. YAMAHA - TOP volba, jedná se o výbornou volbou pro tyto dálkové soutěže, do budoucna Yamahu osadíme výfukem a pohrajeme si na brzdě... 
  8. Helma Lazer - zachránila mi ústa, při pádu z duny o velikosti mrakodrapu

Slovo závěrem: Moc děkuji všem za kompletní podporu a za to, že jste v tomto dobrodružství byli semnou!!!!

Na startu stáli

Fotogalerie